mandag den 4. april 2011

Gamle bryllupsbilleder - to generationer

Så er tiden kommet for at vise udfordring nr.4, hvor der skulle bruges to gamle bryllupsbilelder fra h.h.v. 1921 og 1947. Det forste LO er Inge-Britts. Vi skulle også prøve at lave det, så det var i vintage stilen - uden at nogen af os dog har prøvet det før. Jeg er sikker på, at hvis vi havde deltaget i det kursus, som der lige har været hos Unik Scrap, ja så havde de måske set anderledes ud.
Inge-Britt har valgt at bruge mørkt mønstret papir, for at det skulle matche billederne. Jeg kan rigtig godt lide sommerfuglene - jeg har indset, at det næste jeg skal anskaffe mig, må være denne punch. De små billetter er også rigtig fine.




Som baggrund for billederne, har jeg valgt at bruge et par hæklede flakoner, som jeg har "arvet" af en af mine veninder. Derudover er der en udskrift fra kirkebogen fra brylluppet i 1921. Den var der ikke for 1947, så den blev lavet efter samme model. Det er lidt sjovt at se, hvordan rigtig gamle familie billeder pludselig kommer til at se ud, når de omgives af blonder, blomster, silkebånd og andet.


Bjørn foreslog, at jeg brugte en ekstra udskrift fra en gammel kirkebog i stedet for et andet mønstret papir, så det forsøgte jeg og valget falt på en udskrift fra 1710.

'

Det har været spændende at prøve noget helt andet og det har givet mig lyst til at lære lidt mere om vintage. Måske kunne det blive en udvidet workshop på næste Skaga Scrap i oktober??????? Ideen er hermed givet videre. Næste udfordring ligger også allerede klar, så det er bare om at  komme i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar