mandag den 11. april 2011

Tur til Grib Sø og Esrum Sø

Vejret har været så fint i dag, så da vi sad på terrassen og spise frokost, foreslog Bjørn, at vi tog en tur til Grib Skov og gik rundt om Grib Sø. Vj gjorde os færdige og tog af sted. Ved indgangen til stien, var det et skilt. Man må håbe, at hjorte og rådyr ser det. Jeg kunne ikke lade være med at fotografere skilt og pil


De næste billeder er fra den første del af turen rundt om søen. Jeg bliver facineret af træstammer, der bare vokser som de har lyst til - eller for den sag skyld væltet om og stadig får lov til at ligge, som de vil. Træstammer med svampe, er også noget jeg syntes er spændende.






En lille fyr, der tager solbad i mellem svømmeturene


Dagens anden fotograf

De sidste billeder er fra Esrum Sø (nordenden af søen). Det glimtede som diamanter og var bare så flot


Der var mange træer, men dette måtte bare fotograferes. Tænk at en stamme kan dele sig på denne måde - jeg mener at vi talte at der var 7 store sidegrene

Jeg håber, at I alle har haft en lige så flot dag som vi har.

2 kommentarer:

  1. Hej mor,

    Gode billeder du har fået taget. Som svar på dit spørgsmål kan jeg ikke umiddelbart se hvilken svamp der er tale om.

    Svampe der vokser omkring en stamme behøver ikke at have nogen forbindelse til træet. Nogle svampe, som f.eks Kæmpe Knippesporesvamp angriber træets rødder så det ikke står fast.

    Svampe der vokser PÅ træet er som regel et tegn på at træet er "færdigt". Når man kan se frugtlegemer på stammer, skal man kraftigt overveje at fælde træet. Især med Tøndersvamp og Kulsvamp, da træet kan knække når som helst. Sådanne træer skal man holde gid afstand til...

    SvarSlet
  2. Rigtig flotte billeder du fik taget på traveturen :)
    Sikke skønne LO`du har lavet det sidste stykke tid, man kan se at du udvikler dig hele tiden, hvad skal det ikke ende med :0)))
    Nu ses vi jo snart, det glæder jeg mig til.

    SvarSlet