torsdag den 26. maj 2011

Knud Rasmussens Hus og strandstien


Vi har ikke rigtig fået luftet vores skridttællere de sidste dage, så i dag - lige efter morgenmaden - kørte vi til Hundsted og parkerede bilen nede i havnen. Vejret var fint - let blæst og delvis sol. Vi ville se Knud Rasmussens Hus, som ligger med en fantastisk udsigt for derefter at gå langs med strandstien så langt som vi nu følte vi kunne. Vi skulle jo også tilbage til bilen igen.

Første billede er Knud Rasmussens Hus.



Ved indgangen hænger denne mindetavle om Knud Rasmussen.


Ikke langt fra huset er der et fyrtårn - Spodsbjerg Fyrtårn - som stadig sender sine "blink" ud over havet.


Der er altid noget at se på, når man går langs en strand. Hele tiden var der svaler - de er bare så enestående flyvere - tænk at kunne bevæge sig i det tempo og så så elegangt.
Vi så også en enlig strandskade og den måtte lige fotograferes.


Det næste billeder et lidt af kyststrækningen. Jeg er ikke i tvivl om at jeg godt kunne bo i det
sommerhus, så ligger lige bag flagstangen.


Det næste billede ser for os lidt mærkeligt ud. På stammen var der to runde udvækster - måske snylteplanter - vi ved i alt fald ikke, hvad det er. Ved du, hvd det er??  Jeg tor, at jeg må sende spørgsmålet videre til den snart udlærte skovtekniker - forhåbentlig kan han give os svar.


Det var en rigtig god tur og vi fik da et godt tal på skridttælleren. Da vi kom hjem indtog vi frokosten - grønlandske rejer - på terrassen.

Jeg er også blevet færdig med den sidste udfordring, som Inge-Britt er kommet med. Nu venter jeg bare på, at hun også melder klar, så den kan komme på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar