søndag den 2. december 2012

Julemarkeder

Det er første søndag i advent og jeg vil FORSØGE at blogge i alt fald hver søndag. Cecilie spurgte for nogen tid siden om, hvem der bloggede hver dag og jeg svarede jeg, at jeg ville fors´øge at gøre det hver søndag.
Lørdag morgen vågnede jeg til et fint hvidt lag sne udenfor og sikke en start på dagen. Jeg skulle for første gang have julemarked her i den andelsboligforening, hvor vi bor. Bebyggelsen er 27 år gammel og det var første gang, at der var et julemarked, så selvfølkgelig var vi - Yvonne og jeg spændte. Ville der komme nogen - ville de købe noget - ville de hygge sig. Og jeg kan kune sige, at det blev en utrolig god oplevelse. Der kom en hel del - de hyggede sig og de købte også noget. Yvonne havde en "kræmmerbod" - smykkedesigner Karen Dalsgaard kom med sine smykker - og jeg havde julekort/ og pynt -(minus flettede stjerner - det kan jeg bare ikke, men min scrapveninde Lissen KAN), diverse værtindegaver, silketørklæder og forskellige kryddersalte og chutnyer og gele. Jeg kan kun sige, at hvis alt ellers går, som jeg forventer, ja så  indbyder vi til julemarked igen næste år.

Her er Yvonnes bod

Her kommer nogle af mine ting





Ideen til disse hjerter er ikke min egen, men jeg har set den på Vivi-scraps  blog
 
 
 Det var svært at vælge mellem alle Karens smykker



I dag var Bjørn og jeg så til julemarked i Køge på bornholmerbåden. Det har jeg gerne ville i flere år, men det har bare ikke tidligere kunnet lade sig gøre. Der var rigtig mange mennersker og utrolig mange forskellige bornholmske firmaer, som var med. Jeg fik da også købt forskellige pølser, sennep og olier og så 2 engle fra Lilli glas. Det var det eneste, jeg på forhånd vidste, at jeg gerne ville have.

 
Der var rigtig mange, der fik smagt lidt af laksen


  

 
Spændende tøj manglede heller ikke

 
Og så til slut et lille blik på sen sen eftermiddagshimmel i Fredensborg
 

Jeg fik pyntet lidt op og resten må komme de kommende dage. Jeg håber at I alle får en rigtig god december måned.
 

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtig godt med det marked. Og sikke fine ting du havde med - og sikke mange forskellige ting. Du må virkelig have haft travlt. Hvis du ikke kan lave små stjerner, så prøv de store fra Havejes blog. Dem laver de i børnehaverne - dem må du da kunne lære....hihi.
    http://haveje.blogspot.dk/2012/11/how-to-do-christmas-star.html Der er video til.

    Den Bornholmerbåd har jeg hørt om, og det ser virkelig godt ud. Smart ide.

    God ny uge - med blog eller ej.

    SvarSlet