mandag den 17. december 2012

Lidt julepynt og det sidste kort


Nu er både 2. og 3. søndag i advent gået og jeg får først nu sat lidt nyt på bloggen, men jeg siger til mig selv - bedre sent end aldrig.
I dag har vi haft besøg af nogle af vores rigtig gode venner til frokost og det blev nogle super hyggelige timer.
Denne gang vil jeg dele lidt af min julepynt med jer. Jeg er utrolig glad for at pynte op og er nok temmelig traditionsbundet af, at når en ting har hængt et ebstemt sted nogle år, ja så kan man bare ikke flytte det andre steder hen. I år har jeg dog måtte ændre lidt, da pynt ikke holder evigt og derfor er der hele tiden noget, som skal udskiftes.
Det første billede er af en af mine troldegrene. Pynten i år er blandet, men kunne også sagtens være kun med engle, fugle eller guldpynt.


Det næste billeder er af den anden troldegren - den med mine filtengle og engle fra Lillis  Glas på Bornholm.

 
Så er vi ude i entreen, hvor englekoret tager imod. Foran står en bakke med guldlysestager og krydderier som nelliker, kanel, stjerneanis og julete.



Så er vi igen over i tradtionerne. Dette ophæng er mindst 10 år gammelt og det blev lavet på  min gamle arbejdsplads Dansk Polarcenter.


I køkkenet er det igen juledufte, der er centrale. På fadet er der klementiner og små poser med forskellige duftkrydderier.


Mine skabslåger har også fået ny pynt i år. Min sille har været på arbejde med disse smukke hjerter - jeg syntes bare, at de er så flotte.


Det sidste billede er det sidste af årets julekort. Der er både musik, sne og stjerner på, så meget mere julet kan det vel næppe blive.
 

Nu er der kun en uge til juleaften og  jeg glæder mig rigtig meget. Vi skal være sammen med alle vore tre børn og deres familier hos vores ældste datter i Allerød, så der skal nok blive liv i huset. Gaverne er købt - gåsebryststeg og flæskesteg er købt, så  nu er det bare at vente og ikke mindst glæde sig. Jeg håber, at I alle får en god uge uden stres.

9 kommentarer:

  1. Der ser rigtig julehyggeligt ud hos dig.
    Og du lider åbenbart af det samme, som mange af os andre: Julepynten SKAL bare stå som den plejer....hihi.
    Men så er det jo heller ikke så svært at pynte op.
    Jeg har i hvert tilfælde opdaget, at det er et problem, når man får et nyt hjem. Men det kommer jo nok ad åre.
    Dejligt julekort - med det hele.

    god aften herfra.

    SvarSlet
  2. så smukt pyntet troldgren min hænger uden pynt kun med små lys i , dejlig julestemning hos dig

    SvarSlet
  3. Så fint og vakkert julepyntet!!
    Hyggelig med tradisjoner i julen :)
    Riktig God Jul!

    ♥ Inger

    SvarSlet
  4. ihh hvor du julehygger. rigtig glædelig jul og godt nytår til dig og dine med tak for det gamle år.

    SvarSlet
  5. Hej. Sikke du juler. Jeg glæder mig også til at rive stikket ud og hygge med familien. Rigtig glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
  6. Hvor ser det hyggeligt ud!
    Jeg er lidt vild med din filt engel!

    SvarSlet
  7. Wonderful decorations, they are all so original.

    SvarSlet
  8. A very Happy Christmas to you too!

    SvarSlet
  9. Hello dear Kirsten

    What lovely Christmas Decorations you have...wonderfull

    I came by to wish you a very nice and lovely Christmas and wish you al the best for the New Year

    With friendly greetings,
    Janet

    SvarSlet