torsdag den 17. oktober 2013

Bordpynt og julekort igen igen

Forrige weekend havde vi besøg af familien fra det nordjyske - vi skulle fejre en forsinket fødselsdag for Inge-Britt. Vi skulle også have en god middag og dertil hører også et fint pyntet bord. Pernille fik opgaven og det blev rigtig flot. Det er jo godt at man er scrapper, så man både har guldglimmer og forskellige glitterfarver der kunne bruges. Det var lige fra tallerkensmækkerens blade til kastanjer og agern der blev pyntet. Nogle af tingene kom til at lige flot pyntede chokoladestykker. Lyset gør at dugens farve ser lilla ud, men den er faktisk blå.




En stor del af  min scraptid bruges på julekort og andre ting til julemarkedet og som I vil kunne se, er der denne gang flest kort uden så meget pynt, så der kan være lidt for enhver smag.


Her er det en kageserviet og hjertet  bruges til at skrive julehilsenen på.
 

Dette rød brune papir har jeg haft rigtig svært ved at finde ud af at  bruge, men da jeg så på det tænkte jeg at jeg måtte finde en skabelon til et dyr, der kunne matche dyrene på papiret og det blev så til dette.
 

Kristjørn hører til julen, så det måtte også lige med.


Et par af de embossede kort. Jeg kan rigtig godt lide huset i sneen.



En kop varm chokolade efter en tur i skoven er vel noget vi alle kan lide.

 
Som sagt kan jeg godt lide forskellige former til kort og her er en jeg ikke tidligere har brugt, men som jeg syntes er meget fin.



Her er det stjernehimlen, der lyser over stakittet, som er pyntet med gran og sløjfer.


Det sidste jeg vil vise er noget, jeg så på en blog for længe siden, men som jeg virkelig havde lyst til at lave, Det er et pindsvin, som har en mini pose slik i munden. En rigtig fin skabelon.



Jeg er i gang med nogle børnekort, da jeg var helt udgået for dem, men dem får I først i næste indlæg. Jeg håber at alle som har ferie nyder det og alle andre må glæde sig til weekenden. Fortsat god dag.

4 kommentarer:

  1. ihh rigtig fint bord og søde forskellige julekort, jeg kan os lide de mange former. især det med kageservietterne

    SvarSlet
  2. så flot det hele , så fine julekort og mange hold da op hvor er du flittig

    SvarSlet
  3. My goodness, your table looks wonderful! I live the flowers scattered along the middle, they give the whole thing a natural and warm look. Really beautiful. Your car are great too - especially the deer and the last one with the hedgehog is fabulous. You have been very busy! Also wanted to stop by and say thank you for the lovely comments you leave on my blog. They are much appreciated. I hope you and yours are well and happy. Love maddy x

    SvarSlet
  4. Det er vel nok et flot bord du har lavet.
    Og så alle dine kort: De er bare så fine og der er så meget inspiration at hente hos dig. Dine kræmmerhuskort er lige noget jeg tillader mig at gemme ideen til.
    God weekend.

    SvarSlet