søndag den 6. oktober 2013

Endnu en gang julekort

Når man ser på de forskellige blogs, er man ikke i tvivl om, at det ikke varer så længe, inden det er jul. Mit indlæg denne gang er da også præget af jul og de ting, som vi fremstiller i den forbindelse - ikke mindst kort.
Jeg har fået købt mig en ny dies til at lave stjerner med og den er bare så fin. Jeg har et par gange her på det sidste set noget på en blog og med det samme vidst, at den die måtte jeg bare have. Bare se hvor fine de her stjerner er. Dem er jeg sikker på, at jeg må lave mange af.


Det næste kort er også en stjerne. Måske en "gammel" model, men jeg har ikke lavet den tidligere. En fin måde at folde kortet på.


Jeg er blevet temmelig begejstret for embossingfolders - dette er en,  som jeg er blevet meget glad for.


Jeg kan godt lide kort i en lidt andeledes facon , så her er brugt både embossingfolders og spellbinders.



Her er der brugt den nye stjerne jeg købte for ikk så længe siden. Da jeg så den på Picturing the World, var det netop en af de ting, som jeg vidste, at jeg måtte have. Jeg var heldig at finde den hos JOP her i Fredensborg, så det var "bare" at komme af sted og hente den.


Modtageren af dette kort kan da være helt sikker på, at afsenderen har tænkt på, hvem der skulle have det.



På det kort har jeg brugt den samme tag, men sat 3 sammen


Her er det det samme stribede karton brugt på forskellige måder.


Så har jeg været i gemmerne - der ligger faktisk en hel del, som jeg vil forsøge at få brugt noget af.


 
Så er vi kommet over i fødselsdagene. Som du kan se af min fødselsdagskalender, ja så september måned været en af dem, der har gjort, at det i alt flad ikke er min skyld, hvis postvæsenet ikke har haft så mange breve at dele ud.
 



Et enkelt kort i den anledning er det da også blevet til
 
 
Vi har lige sagt farvel til familien fra Hjørring. I går var vi i København for bl.a. at besøge Nationalmuseet. Thea ville gerne se guldhornene, som hun havde hørt om i skolen. Vejret var fantastisk, så det gjorde turen endnu bedre. I dag er vejret lige så flot. Det er dejligt, at være i begyndelsen af oktober og så have så flot vejr. Jeg håber at I alle nyder efteråret med alle de flotte farver. Rigtig god kreativ uge.
 
 

6 kommentarer:

  1. ihh hvor er du produktiv og jeg er helt vild med det foldede stjerne kort.har du en skabelon til den ? super fine kort alle sammen og bare dejligt med andre modeller

    SvarSlet
  2. Det var dog en fantastisk masse inspiration på din blog denne gang. Du har været enormt flittig og med SÅ fine ting.
    De stjerner er da bare fantastiske. Har du et link, en model el. lign ? Dem har jeg ikke set før - ikke siden jeg syede nogen magen til i patchwork. Gad vide om jeg har det mønster endnu ?..........
    Og nej, det er ikke din skyld hvis post dk. mangler arbejde...hold da op.
    God ny uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du går ind på Picturing the World fra den 23.09, kan du se, at det er en Marianne die og jeg kan sige, at den er super god at arbejde med.

      Slet
  3. Jeg skal da lige love for at du får nogen kort lavet :O) Jeg er slet ikke begyndt at tænke på det endnu. De er rigtig søde dine kort. Stjernerne er også rigtig flotte, men jeg når vist ikke så vidt omkring. Kort og til og fra kort er vist det jeg kan drive det til i år.

    SvarSlet
  4. hold da op nogle flotte kort, lækkert med embossing og de fine faconer og de stjerner er bare så søde

    SvarSlet
  5. These are all wonderful, you have been very productive and have made a good start in your Christmas things already :-) maddy x

    SvarSlet