mandag den 9. december 2013

Julens engle og julemarked

En af de ting som altid er fremme hos os i december er engle. De står mange steder i stuen, men i år har nogle af dem fået en ny plads. Vi har fået skiftet et vindue i stuen og der er nu plads til at der et helt englekor i det nye vindue. Jeg er rigtig glad for dem, selvom de er gamle.
Nogle af dem er i år kommet til at stå på den kommode, som vi har ude i gangen sammen med et stort fad med lys og blandet pynt. Alle engle - der er 7 i alt - har ansigtet vendt mod døren, så gæsterne får en velkomst hilsen af englene.



De næste billeder er fra julemarkedet. Ud over mine juleting, chutneyer og kryddersalte var der smykker og tasker  og  der var mange spændende ting.

Her er det Karen der står ved sine smykker



Helle - den ene af de to piger der laver tasker - kan også det med at pynte kegler og kranse med kogler, nødder og andet

Her er noget af deres udvalg. Det spændend er jo, at man ikke møder en, der har en taske magen til, hvis man køber en af deres tasker.



Så er vi nået ned i papirafdelingen - først stjerner


Så er der engle

Her lidt af det hele

Her er der lys - papiret jeg har brugt er fra Inger Harding.


Lidt rittersport  til den søde tand

Her er det chokoladeplader, der har fået lidt Inger Harding papir.


 
Det er også blevet til et besøg hos Camilla Plum og hendes julemarked. Vejret var temmelig dårligt, men der var mange spændende ting at se på. Der er noget rigtig hyggeligt ved at besøge julemarkeder. Min datter og jeg skulle også have været hos  Rosendal, men vi mente, at de skulle åbne kl. 10.00, men det viste sig at det "kun" var kl. 12.00. Så vi blev snydt, men vi så da indkørslen.
Jeg vil ønske jer alle en rigtig god uge.

6 kommentarer:

  1. Sikke en masse flotte ting, I har lavet!
    Jeg elsker julemarkeder og helst dem med hjemmelavede ting! ; )

    SvarSlet
  2. Det er da helt vildt så flot og proff det ser ud på jeres julemarked. Husker også billeder og tekst fra sidste års marked hos jer.
    Når det hele ser så fint ud, så får man lyst at købe......
    Der er stor forskel på stederne kan jeg se. Når jeg først ser en ubehjælpelig grydelap eller en toiletrulleholder med et dukkehoved på....så er jeg færdig der. haha. Der skal være en vis kontrol med standenes kvalitet. Synes jeg - uden at jeg håber det lyder for "fint på den".

    Tak for kigget på alle de fine ting - og Hardingpapiret.....og god aften.

    SvarSlet
  3. hold nu op et hyggeligt marked. og alle dine skønne ting er da super fine, jeg håber at du fik solgt en masse. tak for kikket.

    SvarSlet
  4. Kære Kirsten.
    Det er altså så mange fine ting du laver, og med din inspiration er det sjovt at prøve om man selv har et kreativt gen. Glæder mig til at følge bloggen.

    SvarSlet
  5. så sød dekoration og engle og det ser godt nok lækkert ud det julemarked , flotte ting

    SvarSlet
  6. Så mye flott du har laget! Synes jeg kjenner igjen noen av papirene ja, hi hi . . :-)
    Ønsker deg en riktig God Jul og Godt Nytt År!

    ♥ klem, Inger

    SvarSlet